Pamflet, Renovatie als Hollands-Herontwerp

Door: Martin Liebregts en Yuri van Bergen

De traditie van de Nederlandse woningbouw nodigt uit om op een niet orthodoxe wijze naar de kwaliteitsaanpassing ervan te kijken. De stringente bemoeienis van de overheid in de vorige eeuw met de woningbouw en de overal terugkerende rijtjeswoningen, vragen om een projectoverstijgende benadering, waarbij vooral ruimte wordt gegeven aan maatwerk en individuele keuze. De naam van het boek: ‘Pamflet, Renovatie als Hollands-Herontwerp’ poogt dit thema te vangen.

Het gaat dus om de zoektocht naar de serie van één, waarbij nieuwe samenwerkingsvormen een ondersteuning kunnen zijn voor de gewenste en noodzakelijke productinnovatie. Laat deze publicatie, waarbij de huidige koplopers in de markt tonen hoe het aanbod er op dit moment bij staat, een startpunt zijn voor de noodzakelijke versnelling.

BouwhulpGroep

Voor meer informatie klik hier

One Response to Pamflet, Renovatie als Hollands-Herontwerp

  1. Nieuwe samenwerkingsvormen zijn een noodzakelijke voorwaarde voor productinnovatie! Zonder de samenwerking van installateurs, aannemers, constructeurs etc. komen er geen totaalconcepten voor energiezuinige renovatie op de markt. En opdrachtgevers zitten alleen maar te wachten op totaaloplossingen, zo bleek uit de discussie op de Manifestatie ‘De Voorsprong’ die op 24 november jl. plaatsvond. Op deze bijeenkomst ontmoetten aanbieders van integrale concepten en opdrachtgevers elkaar en vond er een boeiende discussie plaats. Conclusie: opdrachtgevers willen, net als bij een product als de Iphone, niet weten HOE het precies werkt, ALS het maar werkt! Klantgerichtheid en samenwerking zijn de zaken waar het om draait bij energie ambitieuze renovatieprojecten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *